Praktijkverhalen van BLITS, Begeleid Leren In TeamS

Hier vind je de praktijkverhalen die tijdens het ESF-project als pilootcase gelopen hebben.

De KT-scholengroep in Hasselt  bestaat uit 8 basisscholen en ruim 200 leerkrachten. Hoe krijg je leraars en kleuterleiders aan het denken over het eigen leren, en hoe creëer je betrokkenheid en eigenaarschap t.o.v. het eigen leertraject?

 

 

 

Hoe slaagde Chanterie erin om interne bedrijfsopleidingen op een effectieve wijze te structureren en eenvormig te maken? Hoe kon het bedrijf de aanwezige know how stroomlijnen, zichtbaar en raadpleegbaar maken?

 

Hoe krijg je de medewerkers een afdeling met chronisch plaatsgebrek aan het denken over de inrichting van hun eigen werkplek, hun (ergonomische) werkmethode en het doorgeven van kennis? Alfatex koos hierbij voor de BLITS-aanpak!

 

Guenther Bakeries is een industriële bakkerij in Olen, deel van een Amerikaanse groep, die dagelijkse zowat een miljoen broodjes bakt voor Mac Donalds.

 

BONAR TF heeft twee  vestigingen (Lokeren en Zele) waarbij de ene de toeleverancier is voor de andere.  Dit is geen evidente situatie. Hoe konden ze het keurproces sneller en efficiënter laten verlopen?  

 

 

Om de doorstroming van de resultaten van interne werkgroepen te verbeteren, startte dit woon- en zorgcentrum met een BLITS-traject.

 

Om de logistieke organisatie op punt te zetten en de nodige leeractiviteiten daarvoor te organiseren, bracht Rapid Industries verschillende medewerkers samen in een BLITS-traject.

 

Om de ombouw en de reiniging van een productielijn op een uniforme en efficiënte manier te laten verlopen, bracht Rabbit een aantal interne medewerkers samen in een BLITS-traject.